Eerste Benefietconcert

Stichting Actie Creatief heeft op 4 maart een benefietconcert georganiseerd voor het project ‘Economie van Gemeenschap op Cuba’.

In de raadszaal hebben het ‘Duo Myke’ en het duo Niezen & Roosen voor ongeveer honderd mensen een klassiek concert gegeven.

Voor de pauze speelden Meike Korteweg & Mieke Glasbergen Franse fluit- en pianomuziek van o.a.: Leclair, Chopin, Widor en Ravel. Het concert maakte deel uit van een reeks optredens van Nieuwkuijk, Gouda (2 keer) en in Sommelsdijk.

Na de pauze zong Ineke Niezen (sopraan), begeleid op de vleugel door Carlo Roosen klassieke liederen uit Cuba.

De luisteraars waren allemaal onder de indruk van het hoge niveau van de jonge muziekanten. Voor elk stuk is er een uitleg gegeven over de bijzondere betekenis van de gekozen muziek. In de Cubaanse liederen waren ook verborgen boodschappen te horen.

Klik HIER voor de Foto’s