Samenwerking en partners

Partners in Nederland:
Stichting Hongarije heeft vanaf haar oprichting in 1992 steeds samengewerkt met een groot aantal organisaties en overheden in Nederland. Het Ministerie van Buitenlandse Zaken (MATRA Programma) VNG International, Habitat Platform, Gemeente Gouda, Diverse Politieke Partijen, Hongaarse Ambassade, COS, PUM, Diverse Hoge Scholen, De Universiteit van Wageningen, NCDO, Wilde Ganzen, Kerken, de Bisschoppelijke AdventsActie, Cordaid en vele andere overkoepelende organisaties en collega stichtingen.
Recentelijk de meest actieve samenwerking loopt met de Focolare-beweging, Daarbinnen met de Economie van Gemeenschap, Stichting Actie Creatief, enz.
Verder met de kringloopwinkels De Zutphense HAND, Vraag en Aanbod uit Wijchen en met De Kring uit Reeuwijk.
Organisatorisch werken we samen met het overkoepelend orgaan PARTIN.
Op projectbasis hebben we samengewerkt met vele andere organisaties, zoals Het Vierkerkenhuis, de Woongemeenschap DE WONNE, enz.

Partners in het buitenland
Ook in het buitenland probeerden we gedegen partners te vinden.
De samenwerking met de Italiaanse organisaties EdC (Economia di Comunione, Economy of Communion) en AMU (Azione per un Mondo Unito, ofwel De Verenigde Wereld) heeft in 2012 haar definitieve vorm gekregen. Op Cuba hebben we meerdere projecten samen voorbereid, uitgevoerd en gecontroleerd.
Daarnaast werken we op Cuba samen met het door ons opgerichte adviesbureau voor ondernemers ‘Gestar’ en ook met de Focolare-gemeenschap.
In Hongarije vonden we partners zoals het Maltezer Kruis, de Volkshogeschool Lakitelek, in het oosten van het land de Stichting Chamipe en op projectbasis met verscheidene particulieren en parochies.
Het is hier te veel om op te noemen, hoeveel andere partners we hebben gehad in alle landen waar we projecten hadden.